Ηλεκτρικό πατίνι, μια παρεξηγημένη ιστορία.
Ηλεκτρικό πατίνι, μια παρεξηγημένη ιστορία.
Τα ηλεκτρικά πατίνια έγιναν γνωστά στο ευρύ κοινό, πριν κάποιους μήνες, όταν και πολιόρκησαν μέσα σε μία νύχτα τις πόλεις μας. Η παρουσία τους, στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, προκάλεσαν ποικιλόμορφες αντιδράσεις, με αποτέλεσμα ακόμα και σήμερα να είναι στιγματισμένα αρνητικά σε μια μεγάλη μερίδα κοινού. Ποια όμως είναι η πραγματικότητα;
Η σχεδίαση τους, συγκεντρώνει χαρακτηριστικά που θα εξυπηρετήσουν ιδανικά την καθημερινή ανάγκη μετακίνησης μέσα στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ συγκεντρώνουν και άλλα πολλά χαρίσματα, γεγονός που δικαιολογεί τη μεγάλη μερίδα φανατικών οπαδών τους.
Το ηλεκτρικό πατίνι είναι εξαιρετική λύση όταν το ζητούμενο είναι η μετακίνηση μέσα στην πόλη με σβέλτο και πρακτικό τρόπο. Οι μικρές του διαστάσεις και η δυνατότητα να ¨διπλώνει¨, κορυφώνουν την ευκολία στη μεταφορά του και στο να συνδυάζεται, σα λύση για τα πρώτα και τελευταία χιλιόμετρα, είτε με το μετρό, το τρένο ή το λεωφορείο, είτε με το αυτοκίνητο. Στα θετικά του συγκαταλέγεται αναμφίβολα, και ο ελάχιστος χώρος που απαιτεί η αποθήκευση του. Κάτω από το γραφείο ή μια γωνίτσα στο σπίτι είναι υπεραρκετή για να παρκάρεται διακριτικά και δίχως να εμποδίζει. Σημαντικό αβαντάζ των ηλεκτρικών πατινιών, σε σχέση με τα υπόλοιπα ΕΠΗΟ επίσης, είναι πως θα χωρέσουν ακόμα και στον πιο μικρό ανελκυστήρα, με αποτέλεσμα να φτάνουν στην πόρτα του διαμερίσματος μας εύκολα και γρήγορα.

Η οδήγηση τους δεν απαιτεί κάποια πρότερη εμπειρία από τον χειριστή τους. Ο χρόνος προσαρμογής στην οδήγηση ενός e-scooter είναι ελάχιστος και δεν λείπουν οι περιπτώσεις που η εξοικείωση ήταν πιο άμεση από ότι με ένα ποδήλατο. Η μικρή απόσταση από το έδαφος και η αίσθηση πώς άμεσα ο οδηγός του μπορεί να ακουμπήσει το πέλμα των ποδιών του στον δρόμο, χαρίζουν ένα ακόμα, ψυχολογικό κυρίως, μαξιλαράκι ασφαλείας. Διανύοντας μάλιστα τη δεύτερη γενιά των συγκεκριμένων οχημάτων, έχει υπάρξει σημαντική τεχνική βελτίωση, εκτοξεύοντας τόσο την οδική τους συμπεριφορά όσο και ζητήματα που αφορούσαν την αξιοπιστία τους.
Στο κέντρο της πόλης, το ¨χωροταξικό¨ κέρδος είναι αδιαμφισβήτητο, αρκεί να αναφέρουμε ότι ένα αυτοκίνητο καταλαμβάνει τον ίδιο χώρο με οκτώ ηλεκτρικά πατίνια. Η μετακίνηση πάνω σε ένα e-scooter είναι ¨παιχνιδάκι”. Θα χωρέσει να περάσει από παντού, είναι ευέλικτο, ενώ, αν χρειαστεί, ο οδηγός του θα το πάρει στα χέρια για να το ανεβάσει σε ένα πεζοδρόμιο. Το σύστημα πέδησης θα ακινητοποιήσει άμεσα όχημα και αναβάτη, δίχως ακραίες και απρόσμενες αντιδράσεις.
Τα ηλεκτρικά πατίνια είναι ένας τύπος οχήματος που χαρίζει αγχολυτικές στιγμές στον οδηγό του και αυτός είναι ένας καλό τρόπος να ξεκινάς την ημέρα σου λίγο πριν ξεκινήσεις δουλειά. Δεν θα κολλήσεις στην κίνηση, δεν θα αγχωθείς για το παρκάρισμα, δεν θα σε επηρεάσουν οι μεταβολές του καιρού, γιατί στην χειρότερη θα έχεις την επιλογή να το βάλεις στο κοντινότερο διαθέσιμο ΜΜΜ ή ταξί.
Θέλει προσοχή στην οδήγηση του; Φυσικά, όπως την ίδια προσοχή απαιτεί και η οδήγηση οποιοδήποτε οχήματός, ιδιαίτερα μέσα στην πόλη. Είναι επικίνδυνη η οδήγηση ενός ηλεκτρικού πατινιού; Όχι, οι μικρές ταχύτητες που αναπτύσσει, μέγιστη 25 χλμ./ώρα, τα λίγα κιλά του, ο μικρός του όγκος και το αποτελεσματικό σύστημα πέδησης που διαθέτει, δίνουν τη λύση στη δύσκολη στιγμή. Χρειάζεται δίπλωμα οδήγησης για να το οδηγώ νόμιμα; Όχι, τα ηλεκτρικά πατίνια που ανήκουν στην κατηγορία των ΕΠΗΟ δεν απαιτούν δίπλωμα οδήγησης από τον χειριστή τους. Η μόνη υποχρέωση από τον χειριστή του πατινιού, και κάθε οδηγού, είναι να γνωρίζει τον ΚΟΚ και να τον σέβεται.